Når du forsøger at tale til alle, så inspirer du ingen. Al kommunikation har et formål. Vi kommunikerer for at bringe et budskab videre til en specifik modtager. Som virksomhed ønsker du at få en kunde, en samarbejdspartner eller en kandidat til en stilling til at foretage en specifik handling. Købe dit produkt, booke en samtale, skrive en ansøgning eller kontakte jer for at skabe et samarbejde. Men hvorfor skal kunden eller den jobsøgende vælge netop dig og din virksomhed? Hvorfor er det du sælger eller tilbyder relevant for hende? Hvis din målgruppe er for bred, kan det være svært at formulere et skarpt budskab, hvor modtageren kan genkende sig selv, en situation, et behov eller en ønsket forandring.

Du kan stille dig selv følgende 3 spørgsmål for at finde ud af, om din målgruppe er for bred.

Har du svært ved at skrive dine salgstekster eller finde ind til kernen af dit budskab?

Er der for lidt aktivitet på din hjemmeside eller i dine SoMe opslag i forhold til det du havde forventet?

Kender du din kundes reelle problem eller behov?

Tiltrækker du de kunder, som du kan skabe størst værdi for, og som du helt vil samarbejde med? Vil du gerne have mere udbytte ud af den tid, du bruger på din markedsføring? Har du brug for hjælp, så tilbyder jeg en uforpligtende samtale, hvor vi sammen kortlægger dit behov og om der er det rette match til at løse opgaven.